Intervju med Lisa Carlsson

Lisa går frisörprogrammet i tvåan på Brinellgymnasiet i Nässjö :) 



Varför valde du frisör?
Jag har alltid velat bli frisör, det var inget svårt beslut när jag skulle välja program. Anledningen till att jag gjorde mitt bästa i högstadiet var för att ha poäng nog för att vara säker in.
Vilken inriktning/ individuella val hade du och varför?
Mina val blev Formgivning A och B, sen har jag läst Småföretagande A hittills. Hade velat läsa både psykologi a och matte b men får nöja mig med matte i trean sen.
Vad har du för framtidsplaner?
Mina framtidsplaner är förhoppningsvis att klara delprov och 3000 timmar, sen gäller det ju att ha tålamod och vara låst i Nässjö isf vilket jag inte vet något om ifall jag kommer orka, dessutom hitta ett jobb.
Vad skulle du vilja ge för råd till dem som funderar på vilken linje de ska gå?
Tips till högstadieelever är Att de tänker efter innan de väljer ex. Frisör, även om det är det bästa dom finns! Och att se till att de är högskolebehöriga efter gymnasiet.
Vad gör du på fritiden?
På fritiden umgås jag med vänner, familj och flickvännen, blir mest att ta det lugnt på fritiden efter långa skoldagar och två jobb.
Någon dold talang?
Favoritämne i skolan?
För tillfället formgivning, annars matte eller svenska.
Har du någon dold talang?
Har ingen talang, men jag kan äta hur mycket som helst? Haha!
Person du beundrar/idol?
Min mamma är min idol och förebild, för att hon är bäst, alla vill vara som hon skulle jag tro;)
Fem onödiga snabba:
· Nyttig mat/skräpmat ?
· Fest/ hemmakväll ?
· Tv/ dator ?
· Fattig och lycklig/ rik och olycklig ?
· Mustasch/ skägg ? - Rakat!
Varför valde du frisör?
Jag har alltid velat bli frisör, det var inget svårt beslut när jag skulle välja program. Anledningen till att jag gjorde mitt bästa i högstadiet var för att ha poäng nog för att vara säker in.

Vilken inriktning/ individuella val hade du och varför?
Mina val blev Formgivning A och B, sen har jag läst Småföretagande A hittills. Hade velat läsa både psykologi a och matte b men får nöja mig med matte i trean sen.

Vad har du för framtidsplaner?
Mina framtidsplaner är förhoppningsvis att klara delprov och 3000 timmar, sen gäller det ju att ha tålamod och vara låst i Nässjö isf vilket jag inte vet något om ifall jag kommer orka, dessutom hitta ett jobb.

Vad skulle du vilja ge för råd till dem som funderar på vilken linje de ska gå?
Tips till högstadieelever är Att de tänker efter innan de väljer ex. Frisör, även om det är det bästa dom finns! Och att se till att de är högskolebehöriga efter gymnasiet.

Vad gör du på fritiden?
På fritiden umgås jag med vänner, familj och flickvännen, blir mest att ta det lugnt på fritiden efter långa skoldagar och två jobb.

Någon dold talang?
Har ingen talang, men jag kan äta hur mycket som helst? Haha! 

Favoritämne i skolan?
För tillfället formgivning, annars matte eller svenska.

Person du beundrar/idol?
Min mamma är min idol och förebild, för att hon är bäst, alla vill vara som hon skulle jag tro;)

Fem onödiga snabba:
· Nyttig mat/skräpmat ?
· Fest/ hemmakväll ?
· Tv/ dator ?
· Fattig och lycklig/ rik och olycklig ?
· Mustasch/ skägg ? - Rakat!



Intervju gjord av: Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0