Intervju med Hanna Oscarsson, en fd frisörelev på Brinellgymnasiet.




Vad gör du nu, efter studenten?

Jag driver egen salong i Nässjö tillsammans med en kompis som gick i samma klass som jag.

Varför valde du frisör?
För att jag alltid ha velat bli frisör enda sedan jag var liten. Och för att jag tycker om att vara kreaktiv och få jobba med händerna.

Vilken inriktning/ individuella val hade du och varför?
Jag gick ju hantverk, med inriktning frisör. Mina individuella val var småföretagande och psykologi.

Vad har du för framtidsplaner?
Mina framtidsplaner är att få utvecklas ännu mer, gå kurser inom både hår, naglar och make för att bli en frisör med bredare kunskaper.

Vad skulle du vilja ge för råd till dem som funderar på vilken linje de ska gå?
Att man ska tänka på att det är ens framtid det handlar om. Man ska välja det som intresserar en själv och inte någon annan. Välj inte t.ex samhällsprogrammet bara för att dina kompisar gör det. Välj det som tilltalar DIG mest, det är DIN framtid!

Vad gör du på fritiden?
På fritiden umgås jag med mina vänner, familj och min pojkvän. Jag tränar även innebandy och går på gym.

Någon dold talang?
Hm, dold talang? Har säkert någon, men kommer inte på någon just nu.

Favoritämne i skolan?
Favoritämne i skolan var ju självklart frisörlektionerna men inom det så var det färg.

Person du beundrar/idol?
Det finns många personer jag beundrar. Men efter att ha sett Sofias änglar där mamman i familjen var döende i cancer och skulle lämna efter sig en man och 3 barn. Så beundrar jag alla dom som kämpar sig genom livet trots motgångar, som ser positivt på livet även när det är som mörkast.

Fem onödiga snabba:
· Nyttig mat/skräpmat ?
· Fest/ hemmakväll ? - Både och, beror på vad man känner för
· Tv/ dator ? - Måste nog säga både och där med
· Fattig och lycklig/ rik och olycklig ? - Hellre fattig och lycklig än rik och olycklig, det bästa hade varit en kombination ;)
· Mustasch/ skägg ?






Så våra kära läsare; såhär bra kan det alltså gå efter studenten! Hanna driver redan en egen salong i Nässjö som heter Spårsaxen. Det ska även nämnas att hon tog studenten redan i våras!  :)


/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0