Interljuv med Hanna Larsson, frisör



Vad gör du nu, efter studenten?
Har precis lämnat Eksjö och en salong där jag vart i 5år för att flytta 45mil upp till Falun med min kille. Fick nyligen ett jobb på en galleria, på salong Hårtuffsen här i Falun.

Varför valde du frisör?
För att jag alltid ha velat bli frisör enda sedan jag var liten.

Vilken inriktning/ individuella val hade du och varför?
Jag gick ju hantverk, med inriktning frisör. så de var de som var mina individuella val. frisörmänenna.

Vad har du för framtidsplaner?

Jobba som frisör tills Viktor, min kille har pluggat klart (2.5år kvar) och sen kanske ut att resa. Tanken om en egen salong finns också.

Vad skulle du vilja ge för råd till dem som funderar på vilken linje de ska gå?
Att verkligen tänka till ordentligt och inte välja nåt bara för det verkar kul. Då kan de bli jobbigt senare i livet!.

Vad gör du på fritiden?
Tränar löpning och gym. 

Någon dold talang?
Har inte funnit den än!

Favoritämne i skolan?
Jag gillade långhårslektionerna och matte.

Person du beundrar/idol?
Jag beundrar min lillebror Filip som driver denna bloggen med Amanda. Han är precis tvärtemot mig. han kör på och tacklar allt senare, kan dock vara negativt ibland. men han är öppen och väldigt frispråkig. Väldigt bra lillebror och vän.

Fem onödiga snabba:
· Nyttig mat/skräpmat ?
· Fest/ hemmakväll ? - Beror på humöret och sällskapet;)
· Tv/ dator ? -
· Fattig och lycklig/ rik och olycklig ? -
· Mustasch/ skägg ?

Tack Hanna för du ville svara på våra frågor:)

Filip:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0