20.00

Hej alla!
Idag är det tisdag (eller är det onsdag?!) Jag har blivit helt veckovild, då jag legat hemma och varit sjuk i en veckas tid. Idag var min första dag i skolan, äntligen! Ja, jag säger äntligen för efter 7 dagar i sängen är man rätt trött på att ligga i sängen och vill inget hällre än att komma utanför dörren! Så idag trotsade jag min förkylning och åkte till skolan :)
Dagen började vid 8.15 med Samhäll där vi just nu jobbar med grupparbete. Jag och Vicki (en tjej i vår klass) jobbar med bloggar. Vi ska fördjupa oss i detta ämne och sedan redovisa detta på måndag för klassen.
Efter det hade vi  hantverksteknik med Ingrid. Dock var inte Ingrid där så vi fick jobba självständigt med betingen. Beting är olika moment som vi ska göra, t.e.x en herrfön, en vågfön, klippa skägg osv. Dessa ska vi sen lämna in på bedömning och så får vi betyg på det. Vi måste klara alla beting för att klara ett G i kursen. 
Jag jobbade idag med att föna vågor samt att föna den klassiska "lådan". (En herrfön, fyrkantig)

Filip klippte skägg på sin docka, och här står han i sitt allra mest koncentrerade ögonblick ;)






Efter hantverken hade jag håltimma, Filip hade en lektion som var småföretagande. Sen hade vi Idrott och efter det Svenska! Lååååång dag för oss frisörer! Slutade vid 14.55 tillslut. 
Imorgon är det onsdag, veckans mitt! Snart är det helg igen :)
Ha en fin kväll alla! :)

// Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0