Modellpass!

Idag var en kort dag i skolan! Vi började vid 09.20 och då hade vi modellpass, sen efter det slutade vi för dagen. Skönt!
Modellpasset idag var att vi skulle klippa en kille, med något som heter "finish nacke". Det är när det ser sådär nästan "rakat" ut i nacken. Alltså jätte jätte kort allra längst ner i nacken. Det är svårt att förklara när man skriver dock, men ungefär så skulle jag nog förklara det på bästa sätt ;) 

Här är min modell, Robert Johansson som var så snäll och ställde upp som klippmodell idag. Han har även varit min modell flera gånger förut så han vet hur det går till vid det här laget :) En riktigt bra kille att ha som modell o öva på, för han har riktigt tjockt hår och virvlar i nacken som man måste tänka riktigt mycket på för att det ska bli snyggt. Han är rätt svår att klippa, så därför är han så bra att öva på :)








Såhär blev han!
Tog kort med min Iphone så bilderna är lite halvkassa. Men ni ser ju på ett ungefär hur han blev :)


// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0