Måndag!

Hej på er!
Idag var det måndag och jag var tillbaka på banan igen efter ca en vecka i sängen. Jag var nämligen sjuk hela förra veckan, så det förklarar varför jag inte bloggade så mycket då. Men lyckades ju faktiskt slänga in en liten intervju ändå :)

Idag började vi vid 9.20 med hantverksteknik. Vi såg en film om herrklippning, hade terminologi "test", pratade delprov osv. En givande lektion trots att det inte var något praktiskt :)
Efter det hade vi klassföreståndartid där vår klassföreståndare tjötade på om allt mellan himmel och jord!
Sedan var det religionskunskap som stod på schemat. Där håller vi den här veckan på med Islam. Vi pratade mest om vad vi tycker om slöja/burka men även skillnaden mellan kvinnor och män just i religionen.

Efter detta har vi schemalagt att vi ska jobba med projektarbetet, men det är upp till grupperna i sig. Vi hade möte med gruppen och pratade lite om bloggarna, och avslutade även vår tävling! Vinnaren ser ni på segymnasiet.se men även på i inlägget här precis under mitt. Vi har även startat en helt ny tävling! Så missa inte detta! :D

Blev inga bilder tagna idag tyvärr! Det kommer bli bättre på den fronten :)
Sov så gott allihopa!

// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0