Onsdag!

Hej allihopa!
Idag är det onsdag vilket betyder kundpass i skolan för oss treor. Men innan dess hade vi hantverkslektion med Annelie. Idag gjorde jag en såkallad kort-afton! Det är en kort fest frisyr. Jag gjorde dock lite fel, så istället för att bara visa lyckade saker vi gör i skolan så kan det även vara bra att visa att vi misslyckas också ;) Själva arbetet jag gjorde var det inget fel på, alltså volymen som jag fönat och vågorna som jag också fönat in. Men jag hade lagt volymen lite konstigt, vilket gjorde att den blev fel. Vi övar ju inför delprovet som många av oss ska göra snart!

Och just i den här frisyren hade jag fått ett minus på sidan där vågorna är just för att det är så lite volym där i förhållande till hur mycket volym det är på andra sidan.




Som ni ser är det ganska mycket volym. Men volymen är bra, och vågorna är bra. Men tillsammans blev det ett minus som sagt! Så när man gör en kort fest frisyr måste man bland annat tänka på flytet i frisyren. Allt ska hänga ihop och få ett fint och jämnt och fint avslut.

På kundpasset idag hade jag två stycken klippningar. Den första var en dam som jag klippt en gång tidigare som ville komma till mig igen. Vilket förstås var väldigt roligt! Efter det hade jag en kille som går i 4an som jag också haft tidigare, fast nere på salongen på Alervalls :) Så det var skönt att ha folk som man kände igen lite idag.
Hoppas att ni har haft en bra dag!

// Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0